Tuesday, February 19, 2008

Selamat Datang

Assalamualaikum dan selamat menjengah ke Bandar Utopia!  

Ini merupakan sebuah blog Utopia yang menampilkan ide-ide seorang pria Utopia yang sentiasa percaya bahawa dunia ini adalah lebih indah, bermakna dan penuh misteri jika dibandingkan dengan zahiriah yang ada sekarang.  

Tiada bencana mengundang andai kita bermimpi....apa yang lebih utama ialah mengaplikasi dan merealisasikan mimpi tersebut pada dunia sedar.  Di suatu persimpangan, mimpi dan realiti pasti bertemu.Inilah batu asas Bandar ini.

Dan sepintas lalu, acap kalinya mimpi dan realiti perlu bersetubuh. Hanya dengan itu manusia dapat merangkak, berdiri, berjalan dan hidup sebagai manusia.

Ini hanyalah satu kerlingan ke dalam hidup seorang insan biasa dengan ide dan pemikiran biasa, yang mencari keabadian melalui Net. Manusia datang dan pergi, namun pemikiran dan ide bertulis kekal.

Anda adalah tetamu saya, dan anda bebas merayau di Bandar ini mengikut kehendak hati. Jangan takut sekiranya anda sesat, kerana sesungguhnya alam Utopia memang mengkehendakkan anda sesat di dalamnya. Sememangnya ia tiada penghujung. Tiada sempadan. Namun cahaya di hujung mimpi tetap bersinar. Pergilah ke arahnya andai anda sudah puas merayau dan sesat!

Ih Dinathirothal Mustaqim.

No comments: