Monday, March 16, 2009

R.P.M.

Tak beberapa lama dahulu, ketika bapa saya dalam perjalanan ke surau untuk bersolat subuh, dengan tidak disengajakan terseneris kereta dengan beberapa Rempit yang baru pulang merempit di awal pagi. Seperti biasa, rempit-rempit celaka dan kurang ajar ini (sebab mak bapa mereka tak beri cukup ajar) mengikuti ayah saya sehinggalah ke surau.

Namun ayah saya dengan tenang keluar dari kereta dan menyuruh mereka menunggu hingga beliau selesai solat jemaah. Malah ayah saya mengajak mereka sama-sama bersolat dahulu. Tentunya rempit celaka yang lebih buruk dari khinzir itu menolak. Pendekkan cerita, selepas solat, ayah saya memberikan mereka beberapa keping not berwarna merah dan mereka pun berlalu.

Tak beberapa lama juga, di celah-celah kesibukan Jalan Ampang di ibukota, rempit-rempit anjing mencilok kiri kanan kenderaan dan bergesel dengan kereta mertua saya. Tentunya jatuh tercelepok. Sayang kepalanya tak putus. Sebab kalau putus kepala pun tak menyemakkan kubur, tak meluakkan dunia.

Tiba-tiba segerombolan rempit-rempit berhenti, mengelilingi bapa mertua saya. Dari riak muka memang rempit-rempit ini seakan menunggu masa menghempuk bapa mertua saya jika berkesempatan. Seakan ada perikatan zionis antara mereka - seorang rempit eksiden, yang lain harus bersama mempelangkung yang melanggar. Walau hakikat rempit celaka itu yang mencari nahas sebenarnya.

Sekali lagi, kerana silap lahir dari celah rahim ibunya yang berbau busuk sebusuk bau mereka, rempit tadi berkurang ajar dengan bapa mertua saya.

"Hoiiii!!! Kau jangan lari!!!!"; jerit salah seorang rempit yang tak sedar bahawa umur belasan tahun mereka sebenarnya jauh beza dengan separuh abad bapa mertua saya.

"Saya takkan lari. Saya bekas tentera. Tentera tak pernah lari!!!!"; jerit bapa mertua saya pula. Rempit celaka terdiam.

Jumaat malam lepas, ibu bapa saya yang baru tiba di Kuala Lumpur terpaksa bergegas pulang ke Alor Setar keesokan harinya kerana beritanya rumah dipecah masuk. Ada saksi yang melihat beberapa rempit menderu motosikal di pekarangan rumah awal pagi. Kawasan perumahan itu memang tidak sepi dengan kes rempit bangsat pecah masuk rumah. Malah disyaki salah seorang rempit babi tersebut adalah anak seorang VIP - itulah sebab tak pernah tertangkap.

Dengan ini saya mengumumkan kelaknatan saya secara peribadi kepada semua Mat-Mat dan Minah-Minah Rempit seantero Malaysia.

Laknat ini juga terhadap kesemua ahli keluarga Mat-Mat dan Minah-Minah Rempit tersebut - abang, kakak, adik, bapa saudara, mak saudara, segalanya - yang tak mahu bersikap prihatin dan cukup menyayangi ahli keluarga sendiri hingga mereka terjebak dalam kancah yang sebusuk kandang khinzir ini.

Kepada yang 'bersimpati' (termasuklah yang mencemuh entri ini) dengan Mat-Mat dan Minah-Minah Rempit sehingga sanggup berbelanja besar mengatur kempen yang bermotifkan politik, saya harap kecelakaan dari rempit ini akan menimpa anda atau mereka yang anda sayang.

Namun laknat ini khusus kepada IBUBAPA Mat-Mat dan Minah-Minah Rempit yang hanya tahu buat anak tapi tak tahu jaga anak.

Pergi mampus semuanya.

Sama ada yang telah mampus, yang belum mampus dan akan mampus.

Saya akan kencing di kuburan mereka.

p.s. 'R.P.M' bermaksud 'Rempit Puki Mak'. Foto dari Flickr J.A.S.

3 comments:

fairuzhafeez said...

Uishh .... Sabar Asrul sabar ...
Saya tujukan lagu ini kepada Mat Rempit ...
Hormatilah orang tua ...

http://www.youtube.com/watch?v=3kMw3Sqd2aI

atau google for "Lagu Mat Rempit Jatuh Tergolek"

Vinson said...

Don't worry, at least mat rempit akan pertahankan maruah melayu! Kan diorang nih Kelab Remaja UMNO?

Suara Pemuda said...

U sound so 'kurang ajar' vinson! What this got to do with UMNO? I saw most of them wearing PR sticker on their bike and helmets..
At least UMNO tryin to bring them back to society..

Yes, Mat Rempit memang bersikap keterlaluan dan kurang ajar sbb mereka berani bila ramai but perlukah kita menghentam didikan ibu bapa? Saya kerap kali berhadapan dan berkonfrantasi dengan geng liar ini,mahupun cara baik dan buku lima..kereta,rumah dah merasa dipecah oleh helmet mereka..tp, untuk memaki hamun sehingga mengheret ibu bapa dan keluarga dengan kata-kata hamun ini..bukan itu taraf kita. Doakan mereka berubah bukan melaknat.